Content Marketing

Det er ikke længere nok at en virksomhed har en flot hjemmeside, facebook-side mv. for det har alle konkurrenterne også. Man skal skille sig ud. Tilbyd kunderne noget, som andre virksomheder ikke har. Det skal være så godt, at de får lyst til at læse det, kommentere på det, like det, dele det – og i sidste ende købe hos dig. Løsningen er content marketing og/eller storytelling (vinkle et budskab)

Storytelling

En lille anekdote fortalt af en fransk reklamemand, Séguéla, giver en rigtig god beskrivelse af hvad storytelling er.

En blind mand sidder i årevis på en Metrostation med sin blikæske og et skilt om halsen: “Blind fra fødslen.” En dag kommer en tekstforfatter forbi og spørger, om der kommer noget i blikæsken. “Ikke meget”, svarer den blinde. “Lad mig lave Dem et andet skilt”, siger tekstforfatteren. Den blinde får et andet skilt, og pengene vælter ind allerede samme dag.

“Hvordan går det,” spørger tekstforfatteren. “Strygende,” svarer den blinde, “men hvad står der på mit nye skilt?” “Nu begynder foråret, og jeg kommer aldrig til at se det.”

Den blinde var ikke blevet mere blind, da pengene begyndte at rasle ned i hans blikæske, men budskabet var nu vinklet, så det ramte de forbipasserende i hjertet og i maven…